12 April 2011

MINGGU KESELAMATAN - BOMBA & PENYELAMAT

Posted by Admin On 5:16 PM No comments




Sempena minggu keselamatan, pihak sekolah dengan kerjasama Hal Ehwal Murid telah mengadakan pelbagai program. Antara programnya ialah dengan menjemput bomba dan penyelamat untuk hadir ke sekolah dengan harapan agar pendedahan berkaitan dengan hal-hal kebakaran dapat diberikan kepada warga SK Felda Sebertak.

Wakil daripada pihak bomba iaitu En Kamaludin dan En Mano telah tiba pada jam 9.15 pagi. pada jam 9.40 pagi loceng kecemasan telah dibunyikan dan semua murid-murid berkumpul di padang sekolah. En Mano telah memberikan 80 markah terhadap perjalanan proses 'firedrill' yang telah dijalankan. Kemudian penerangan demi penerangan telah diberikan kepada murid-murid dan guru-guru berkaitan dengan hal-hal kebakaran. Setelah penerangan yang jelas diberikan, demonstrasi memadamkan kebakaran dijalankan. Beberapa orang murid dan guru yang sukarela mencuba telah diberi peluang untuk mencuba memadamkan kebakaran dengan menggunakan pemadam api.

Secara kesimpulannya, program ini sangat berkesan kerana dapat memberikan input yang baru dan berguna kepada warga sekolah terutamanya murid-murid sebgai persediaan untuk mengahdapi sebarang kemungkinan yang tidak diduga. Bak kata pepatah malang tidak berbau. diharapkan program seperti ini dpaat dijalankan pada tahun-tahun akan datang.

Gambar selanjutnya klik di sini

0 comments:

Post a Comment

Website counter